Welkom

logojaarvanbarmhartigheid NLMet een jaar vol vieringen en activiteiten willen de samenwerkingsverbanden van de provincie Zeeland gehoor geven aan de oproep van paus Fransiscus om “barmhartig te zijn zoals de Vader”. Barmhartigheid is een manier van leven en kent vele gezichten. Op deze website vind u daarom alle activiteiten die in de provincie worden georganiseerd in het kader van het Heilig Jaar.

In het bisdom Breda is de basiliek van de H. Willibrordus in Hulst één van de vier kerken waar het heilig jaar een jaar lang extra nadruk krijgt door middel van tentoonstelling en bijzondere activiteiten. In de straalkapellen van de basiliek is daarom een tentoonstelling te bezichtigen rond de werken van barmhartigheid. Amnesty International, Leger des Heils, Voedselbank, Vluchtelingenwerk, Rouwzorg 0114, Waterproject, Zonnebloem en Vastenactie geven op deze manier een gezicht aan de zeven werken van barmhartigheid. Verder zijn er in het Heilig Jaar verschillende vieringen rond het thema Barmhartigheid.

Het voornaamste doel van deze website is u te informeren over de activiteiten die plaatsvinden en plaats hebben gevonden in de parochies binnen de provincie Zeeland. Het dagelijks beheer wordt verzorgd door de werkgroep Heilig Jaar van Barmhartigheid en wordt verder ondersteund door vrijwilligers.

Mocht het onverhoopt toch voorkomen dat een activiteit in uw parochie niet is opgenomen in de agenda van deze website, neem dan contact met ons op. Wij zullen de activiteit zo snel mogelijk toevoegen aan de agenda.

Met de paus en de bisschop denken ook wij dat een barmhartige wereld een bereikbaar doel is, zeer de moeite waard om je er een leven lang voor in te zetten. Laten wij bidden en hopen dat de goddelijke inspiratie de wereldwijde inzet van gelovigen vruchtbaar doet zijn.